LİGOİL Satış Müdürü Fulya Cengiz ile 2013 yılından bu güne geldikleri noktayı ve önümüzdeki döneme ilişkin hedeflerini konuştuk. Öncelikle hizmet ve ürün kalitesiyle farklılaşacaklarına dikkat çeken Fulya Cengiz “Kısa dönemde en hızlı şekilde yeni bayilikler vererek ülkemizin her noktasında temsil edilmeyi hedefliyoruz” diyor.
LİGOİL hakkında bilgi vererek, yapılanmanızdan söz eder misiniz? LİGOİL, 2013 yılından itibaren akaryakıt dağıtıcı lisansı ile faaliyete başlamıştır. Faaliyete başlamasının ardından ülkenin her noktasında bulunma hedefiyle kuruluşundan bugüne 28 ilde 44 bayi sayısına ulaşmıştır.
Bayi seçiminde dikkat ettiğiniz hususlar nelerdir? Sizinle çalışmak isteyen bayilerinizde hangi özellikleri arıyorsunuz? Öncelikle iş ahlakına sahip, etik değerleri olan ve yasalara riayet eden bayiler olmasını tercih ediyoruz. Ligoil’in bayrağını taşıyan her bayinin güler yüzlü hizmet anlayışıyla son tüketiciye ulaşması ilk tercihimizdir.
Bu anlamda kural ihlallerine asla taviz vermiyoruz. Ayrıca mali altyapısı güçlü ve hizmet kalitesi olarak bizi en iyi şekilde temsil edecek bayiler ile çalışıyoruz.
LİGOİL bayilerine sağladığınız avantajlar nelerdir? Bayileriniz niçin LİGOİL’i tercih ediyorlar?
Öncelikle bizimle çalışan bayilerin ikmal sorunu yok. Tüpraş’ın yanı sıra diğer dağıtıcılarla yaptığımız anlaşmalar ile ikmal noktalarımızı artırdık. Bu şekilde depo ve ikmal noktalarımız açısından bayilerimize önemli avantaj sağladık. Ayrıca, bayilerimiz ile sürekli iletişim içindeyiz. Bayilerimizin eksik gördüğü noktalar,
beklentileri ve sorunları ile sürekli ilgilenen bir ekibimiz var. Bizim amacımız 5 yıllık sözleşme imzalatmak değil. O 5 yılın devamında çalışmaya devam etmek. Bayilerimize müşteri gözü ile değil uzun vadeli iş ortağı gözü ile bakıyoruz. Dolayısıyla maddi manevi elimizden gelen her yardımı yapmaya çalışıyoruz.
Bayilerinizin istasyon personelinin eğitimi konusunda gerçekleştirdiğiniz çalışmalar nelerdir?
Birincisi verdikleri ürünün ne olduğunu bilmeleri gerekiyor. Yakıt veriyorsunuz ama hangi araca ne yakıt vereceksiniz. İkincisi nasıl davranmanız gerekiyor. Üçüncüsü müşteri ağırlarken ve müşteri gittikten sonra neler yapmanız gerekiyor. Bir de teknik kısımla alakalı eğitimler var. İlk yardım eğitimi, EPDK mevzuatları ile ilgili eğitimler , ilk yardım ve yangın eğitimler çok önemli. Bu eğitimleri sahada ki arkadaşların yanı sıra istasyonda ki müdürlerde dahil olmak üzere bütününe veriyoruz.
Bir istasyonda yapılması gereken her şeyi biz onlara gösteriyoruz. Akaryakıt sektörü büyüyen ancak aynı zamanda rekabet açısından oldukça zor bir pazar.
Bu kapsamda rakipleriniz karşısında bir adım öne nasıl geçeceksiniz? Bu alandaki stratejiniz neler olacak?
Öncelikle piyasa şartlarına uygun bir şekilde müşteri memnuniyetiyle ve disiplinli güler yüzlü çalışan personellerle başarıya ulaşmak mümkün. Kurumsallaşma ve marka bilinirliğini artıracak çalışmalar ile kendimizi sektörde kanıtlama yolunda ilerliyoruz. Maliyetlerimizi yönetmenin şirketimizi uzun vadede var edecek temel
etken olduğunu düşünüyoruz.
LİGOİL markasının önümüzdeki döneme ilişkin hedefleri nelerdir?
Hedefimiz kalite ve güven kriterinden ödün vermeden bayi sayımızı yükselterek ülkemiz akaryakıt piyasanın sayılı ve kalıcı firmaları arasında yer almaktır.