Otogaz, Türkiye’nin en yaygın binek aracı yakıtı haline gelirken, 10 araçtan 4’ü otogaz ile çalışmaya başladı. EPDK, LPG’nin zehirsiz ve donmayan ve kömüre göre yüzde 50 daha düşük karbon ayak izi bırakan bir yakıt olduğuna da dikkati çekti.
Türkiye, dünyanın en büyük 15. LPG pazarı konumuna yükseldi. Son 10 yılda otogaz tüketimi, artan araç sayısı ile birlikte yüzde 100’den fazla artışla 1 buçuk milyon tondan 3 milyon tonu aşarken, otogaz kullanan araç sayısı ve istasyon sayısı bakımından Türkiye dünya lideri oldu.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) hazırladığı el kitabında vatandaşların LPG ile ilgili sorularına yanıt verildi. LPG ile ilgili genel bilgilere yer verilen kitapçıkta, “LPG, menşei, yararları, uygulamaları ve endüstrisi nedenleriyle olağanüstü bir enerji kaynağıdır. LPG, ulaşımda, ticarette, sanayi, tarım, evde ısıtma ve pişirmede, hatta sanayide soğutma amacıyla kullanılabilir. LPG, önemli altyapı yatırımlarına gerek duymadan birçok kişi ve bölgeye ulaştırılabilmektedir. Ana enerji hatlarına uzak olan bölgelerde önemli bir enerji kaynağı olarak ön plana çıkmaktadır” ifadesine yer verildi. LPG’nin düşük karbonlu, hemen hemen hiç siyah karbon yaymayan ve döküldüğünde suyu ya da toprağı kirletmeyen çevreci bir yakıt olduğu vurgulanan raporda, “LPG kullanımı, hava kalitesini iyileştirir, sera gazı emisyonlarını düşürür ve çevreyi korur. LPG’nin karbon-ayak izi, fuel oile göre yüzde 20, kömüre göre yüzde 50 daha düşüktür” denildi.
(enerjienstitusu)